המיסוי עובד: ירידה של כ-25% במכירות של המשקאות הממותקים | ישראל היום
לצד ירידה של כ-25% במכירות של המשקאות הממותקים נרשמה עליה בקטגוריות רוויות סוכר אחרות, שלמרות סימון המוצרים – מתחזקות מאוד במכירות. עוד מוקדם מכדי לקבוע אם בהכרח קיים קשר ישיר בין השניים, אך יש לעקוב אחר הנתונים על פני החודשים הבאים.
ד"ר דורית אלדר מתוך הכתבה: "בקורונה חלה עלייה בצריכת הממתקים והחטיפים. ברגע שההורים התחילו להכניס את המוצרים האלה בכמויות גדולות יותר הביתה בתקופת הסגרים, אז הם גם הרגילו את בני הבית שזאת 'סביבת המזון', וללכת חזרה אחר כך זה מאוד קשה."
בנוסף, מזהירה ד"ר אדלר כי, "האפקט של הסימון האדום פוחת: המדף של החטיפים לא מסומן באדום. הרף שנקבע לסוכר, למלח ולשומן היה מאוד גבוה, כך שלתעשייה לא היתה בעיה להוריד מעט מהרכיבים האלה ולרדת מתחתיו. כלומר, אם הרף של המדבקה האדומה הוא 400 מ"ג נתרן, אז הורידו ל-390".